Der bliver skrevet en del omkring ledere, og alt det som de skal leve op til., og hvordan medarbejdere forlader en dårlig leder. Men hvad vil det sige at være en god medarbejder? Har du overvejet, hvad der gør dig attraktiv som medarbejder?
Efter min mening så er dette gode kvalifikationer for at være en god medarbejder:
- Dig der tager ansvar for dit eget velbefindende
- Dig der tør sige din mening på en konstruktiv måde
- Dig der taler pænt om og med dine kolleger
- Dig som er nysgerrig på at lære dine kolleger og leder at kende
- Dig der udfordrer dine egne Bias oplevelser og tolkninger
- Dig der siger til, når du har mere at lave end du kan nå (og når du har for lidt at lave)
- Dig der hele tiden arbejder på at blive den bedste udgave af dig selv
På arbejdspladserne har vi meget fokus på at medarbejderne skal udvikle sig fagligt, men vi glemmer fuldstændig den personlige del – og her er der meget at hente. Når en medarbejder har lavt selvværd, er stresset eller er igennem en svær periode med sig selv, så bliver der lige knap så meget fokus på arbejdet. Det kan godt være, at medarbejderen møder op, og det er jo fint ift. måling på sygefravær, men det hjælper bare ikke på, at der kun arbejdes på halv kraft. Derfor giver det så god mening at arbejde med Mental Sundhed for medarbejderne, da det har direkte indflydelse på trivslen og output i virksomheden.
Få balance i udviklingen, så både den faglige og personlige udvikling prioriteres hos medarbejderne. I Stærk Balance har vi stor erfaring og hjælper gerne – både med Fysisk og Mental Sundhed for medarbejderne og lederne.